-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11291 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا زن بعد از ايام عادت ماهانه مي تواند غسل نكند و اگرغسل نكند حكمش چيست ؟ و اگر غسل كند يا مي تواند اولين نماز بعد از غسل را نخواند؟

بعد از پاك شدن از عادت ماهانه بر زن واجب است نمازهايش رابخواند ; بنابراين واجب است غسل حيض را انجام دهد و نمازهايش را بخواندو اگر غسل نكند و نماز نخواند تارك الصلوة محسوب شده و عقوبت دنيوي اخروي دارد. هيچ مكلفي نبايد نمازش را عمداً ترك كند. در روايت آمده : مرزبين كفر و اسلام , ترك عمدي نماز است .(1) و در روايت ديگر آمده : تارك الصلاة كافر

است .(2) و در روايت ديگر آمده كه پيامبر7فرمود: كسي نماز را سبك بشمارد ازمن نيست .(3) هم چنين امام صادق 7فرمود: شفاعت ما شامل حال كسي كه نماز راسبك بشمارد, نمي شود.(4)

هنگامي كه غسل حيض انجام داد نمازهايي كه بر او واجب است بايدبخواند و نبايد هيچ يك از آن ها را ترك كند.

(پـاورقي 1.حرّ عاملي , وسائل الشيعة, ج 3 ص 29

(پـاورقي 2.همان .

(پـاورقي 3.همان , ص 16

(پـاورقي 4.همان , ص 17

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.